Meggyőződésem, hogy az agyunk éppen ugyanolyan gyerekkorunkban, mint felnőttként. Szerkezetét, működési elvét tekintve nem - vagy nem túl sokat - változik, a legfőbb változás benne nem más, mint az, ahogyan használjuk. Amikor tréningeket tartok gyerekeknek, gyakran elmondom, hogy Albert Einstein vagy Szentgyörgyi Albert agya is ugyanolyan szerkezetű volt, mint bármelyikünké, a különbség csak annyi volt, ahogyan használták.
Az is meggyőződésem, hogy a hatékony tanulás alapösztönével születünk, aztán ahogyan magunkra szedünk - néha erőltetünk - módszereket, meggyőződéseket, sztereotípiákat, úgy változik az agyunk használati módja is, és néha valóságnak véljük azt, hogy az én agyam már nem úgy működik, mint régen! - holott az igazság az, hogy nem úgy használom, ahogy régen.
A gyerekeknek szóló Lépéselőny - Tanulj meg tanulni! című könyvet azért írtam, hogy segítsek élményt találni az elméjük kreatív világában, ez a könyv a szülőknek szól. Arról, hogy a gyerekünk után hogyan segítsük világra a sikeres felnőttet is.